Veelgestelde vragen


Bij de RadioControlExpert begrijpen we dat het logisch is, dat je nog vragen hebt. We hebben zodoende een aantal veelvoorkomende vragen onder elkaar gezet. Deze vindt je hieronder, gegroepeerd per categorie.

Klik op de vraag die je hebt, om het antwoord op de vraag te zien. Heb je een vraag die niet in de lijst voorkomt? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. We helpen je graag verder!

Hoe behandel ik de accu?

Een juiste behandeling van de accu is erg belangrijk voor een lange levensduur van het RC voertuig. Het is namelijk helaas zo, dat in 99,9% van de gevallen een defecte accu komt door een foutieve behandeling.

Om te zorgen dat dit je niet overkomt is het aan te raden om altijd een juiste oplader te gebruiken. Heb je een NiMh accu, gebruik dan een NiHm oplader. Heb je een LiPo accu, gebruik dan een LiPo lader met balancering. Ook een combilader is natuurlijk mogelijk.

Stel je regelaar op de accu in. Voor een LiPo accu, deze dus ook op LiPo stand zetten. Vergeet je dit is de kans groot dat de accu erna defect is. Laat de accu afkoelen voor je deze oplaad of gebruiken gaat. Dit zorgt voor een langere levensduur.

Zorg tot slot ervoor dat de accu niet vochtig is tijdens het laden. Sommige opladers interpreteren anders de accu als vol, terwijl dit niet het geval is. Het is van belang goed om te springen met je accu, hier zit namelijk nooit garantie op.

Kan ik gelijk aan de slag?

Al onze RC producten zijn volledig in elkaar gezet en kunnen direct gebruikt worden. Je dient enkel nog de accu (op de juiste manier) op te laden om aan de slag te gaan!

Waar mag ik vliegen?

Ben je van plan om in Nederland te vliegen met je drone? Dan is het goed om te weten dat de Regeling Modelvliegen van toepassing is. De belangrijkste regels uit deze wet zijn:

  • vlieg alleen overdag
  • zorg dat je de drone altijd kunt zien
  • vlieg niet hoger dan 120 meter
  • leer hoe je drone werkt
  • vlieg niet boven gebouwen, mensen of wegen
  • vlieg niet in no-fly zones (o.a. vliegtuigen)
  • geef altijd voorrang aan ander vliegverkeer
  • vlieg niet tegen betaling of voor zakelijk gebruik
  • respecteer de privacy en rust van andere
  • blijf je verstand gebruiken

Hoe kan ik betalen?

Op dit moment is het mogelijk om te betalen met iDEAL en MisterCash. Heb je geen internetbankieren, en is het niet mogelijk voor je om te betalen met iDEAL? Dan kun je gelukkig met een normale bankoverschrijving betalen. Nadeel hiervan is wel dat de verwerking iets langer kan duren. We versturen de bestelling pas, zodra het geld op onze rekening is ontvangen. Wil je betalen per overschrijving? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Ik heb nog geen factuur gehad?

Direct nadat we je betaling hebben ontvangen, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. Deze e-mail bevat tevens de factuur en specificatie van je bestelling. Heb je deze e-mail niet goed ontvangen, of ben je hem per ongeluk kwijtgeraakt? Neem dan even contact op met onze klantenservice, zij zullen de factuur opnieuw verzenden.

Kan ik de bestelling nog annuleren?

Heb je een bestelling geplaatst, maar heb je je bedacht? Dat kan natuurlijk gebeuren. Het is mogelijk om de bestelling te annuleren totdat we deze verzonden hebben. Neem dan ook zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Een bevestiging van verzending, ontvang je van ons via de e-mail. Maximaal 14 dagen na deze annulering, ontvang je het geld terug op je rekening.

Ik was niet thuis bij de bezorg poging

Het kan gebeuren dat het pakketje wordt afgeleverd, maar dat je net even niet thuis bent. Over het algemeen wordt in een dergelijk geval op een volgende (werk)dag een nieuwe poging gedaan. Om te zorgen dat het pakketje bij jou aankomt, maken we gebruik van een aangetekende verzending. Als ontvanger moet je dan dus ook tekenen voor ontvangst.

Is de tweede afleverpoging ook niet geslaagd? Je kan dan tot 3 weken na deze datum op het postkantoor terecht om de bestelling af te halen. De bezorger heeft in dit geval een briefje achtergelaten met het adres van het postkantoor.

Het pakketje is incompleet

Het monitoren van onze voorraad is een dagtaak. Op deze manier proberen we te zorgen dat je niet teleurgesteld wordt. Toch kan het voorkomen, bijvoorbeeld bij een gelijktijdige bestelling, dat een product niet direct op voorraad is.

Indien dit het geval is nemen we direct contact met je op. Zelf kun je dan besluiten of je wil wachten of het product, of afziet van je bestelling. Indien het product dat niet langer op voorraad is, samen met andere producten is besteld, dan sturen we uiteraard het deel van de bestelling dat wel op voorraad is toe.

Komt het pakketje onverhoopt niet volledig aan? Dan is er misschien iets misgegaan in ons magazijn en verontschuldigen we ons hiervoor. Neem direct contact met ons op. Onze klantenservice kan dan zorgen dat je zo snel mogelijk een compleet pakket ontvangt.

Het pakketje is beschadigd

Krijg je een beschadigd pakket aangeboden van de postbode? Dan adviseren we je om dit niet aan te nemen. Mocht je het toch hebben aangenomen, dan is het raadzaam te zorgen dat de postbode een aantekening maakt van deze beschadiging. Ook is het verstandig om een foto te nemen voor je het pakket opent.

Mocht je aankoop met beschadigingen arriveren, is het ook slim om hier een foto van te maken. Neem daarna direct contact met ons op en stuur de foto mee. Samen met jou gaan we dan opzoek naar een passende oplossing.